Italian Federations Agreement

technical 02.12.2015

According to the new statutes and based on the specific situation of the Italian Federations, an important work has been realized within the FIPSAS to create a harmony of the Italian market at the current statutes of CMAS.

After six months of debate and discussions, FIPSAS and the other Italian Federations
agreed to have a unique representative of Italy within CMAS.

CMAS who has good relations with all Italian Federations put herself as guarantor to preserve and protect the interests of each party.

This important agreement was signed by: FIAS, ACDC, NADD and FIPSAS.

We hope that this agreement will allow the harmonious development of underwater diving in Italy under the aegis of CMAS.

 



Accord Fédérations Italiennes

 Dans le cadre de l’application des nouveaux statuts et se basant sur l’aspect spécifique de la situation des Fédérations en Italie, un grand travail a été élaboré au sein de la FIPSAS afin d’entamer une harmonisation du marché Italien au statut actuel de la CMAS.
 
Après 6 mois de débats et de discussions, la FIPSAS et les autres Fédérations Italiennes se sont mis d’accord afin d’avoir un représentant unique de l’Italie au sein de la CMAS.
 
La CMAS ayant de bonnes relations avec toutes les Fédérations Italiennes s’est posée en tant que garant pour préserver et protéger les intérêts de chacun.
 
Les parties ayant signé cet important accord sont : la FIAS, l’ACDC, le NADD et la FIPSAS.
 
Nous souhaitons que cet accord permette un développement harmonieux de la plongée sous-marine en Italie sous l’égide de la CMAS.
 

Share this with your friends